Langsung ke konten utama

10 Most Profitable Drugs


With all the lustful TV commercials, you might think it's the drugs for erectile dysfunction that make the hearts of drug company execs go pitter-patter. But it's medications that treat heart disease and high blood pressure that most excite them. The following were the top ten best-selling prescription drugs in 2005.

1. Lipitor (Pfizer)

Consistently ranking number one, Lipitor holds the title by a wide margin. Its annual sales of $12.9 billion were more than twice those of the next drug on the list. Lipitor treats high cholesterol, which is a major risk factor for heart disease.

2. Plavix (Bristol-Myers Squibb/Sanofi-Aventis)

This medication is used to prevent heart attacks and strokes. Although it has risen to the second spot on the list, its sales were a mere $5.9 billion, less than half those of Lipitor. However, Plavix had 2.5 times the annual growth of Lipitor. Medications that treat heart disease and high blood pressure are the most profitable for drug companies. The biggest profit-makers for prescription drug companies are those that treat heart disease and high blood pressure.

3. Nexium (AstraZeneca)

You probably know this drug as "the purple pill," and its sales numbers certainly merit the royal hue. Nexium, prescribed for heartburn and acid reflux, had sales of $5.7 billion, with an annual growth of 16.7 percent.

4. Seretide/Advair (GlaxoSmithKline)

Although it's ranked number four, this asthma inhaler is in the number-one spot when it comes to annual growth. GlaxoSmithKline must have been breathless with its 19-percent annual growth rate. Sales for Seretide/Advair were just slightly lower than those for Nexium, coming in at $5.6 billion.

5. Zocor (Merck)

This is another medication used to treat high cholesterol and prevent heart disease. In 2005, Zocor had global sales of $5.3 billion, and its annual growth wasn't shabby either, at 10.7 percent.

6. Norvasc (Pfizer)

The second biggest seller for manufacturer Pfizer, Norvasc is used to treat high blood pressure. It had global sales of $5 billion in 2005 and an annual growth rate of 2.5 percent.

7. Zyprexa (Eli Lilly)

Used to treat schizophrenia and bipolar disorder, Zyprexa is Eli Lilly's top-selling drug. In 2005, it had global sales of $4.7 billion. However, unlike other drugs on the list, Zyprexa experienced a significant decrease in annual growth -- a dismal 26.8 percent.

8. Risperdal (Janssen)

This is the world's most commonly prescribed atypical antipsychotic medication. At $4 billion, its sales were lower than Zyprexa's, but it had a much larger annual growth rate at 12.6 percent.

9. Prevacid (Abbott Labs/Takeda Pharmaceutical)

Another popular drug to treat heartburn, Prevacid had global sales of $4 billion in 2005 and an annual growth rate of 0.9 percent.

10. Effexor (Wyeth)

An antidepressant, Effexor had $3.8 billion in sales in 2005 and an annual growth rate of 1.2 percent.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Kemitraan antara Apoteker dan tenaga kesehatan lain

Kemitraan antara Apoteker dan tenaga / staf medik lainnya di rumah sakit (dokter, dokter gigi, perawat, bidan) sudah ada selama ini walaupun kemitraan yang ada belum sebagai “mitra” tetapi Apoteker sering masih sebagai pembantu. Selama ini obat dalam pelayanan kesehatan selalu disebut sebagai unsur penunjang walaupun hampir 80% pelayanan kesehatan diintervensi dengan obat. Hubungan kemitraan seperti ini tidak lepas dari sejarah pelayanan kefarmasian yang dititik beratkan pada produk (membuat, meracik) serta menyerahkan obat kepada pasien. Hubungan interaksi langsung Apoteker dengan pasien sangat jarang dan bahkan komunikasi antara Apoteker dengan staf medik lainnya juga sangat kurang, padahal kemitraan dimulai dengan komunikasi yang baik. Peran dokter yang sangat sentral dalam pelayanan kesehatan di rumah sakit dan adanya hambatan komunikasi antara Apoteker dengan staf medik lainnya selama ini menyebabkan kemitraan antara Apoteker dan staf medik masih seperti disebut diatas. De

IONI mobile layanan Informasi Obat yang Inovatif dari PIONAS BPOM

Sesudah sekian lama tidak mengisi blog dunia farmasi, sudah waktunya, memulai lagi tulisan seputar dunia farmasi dan kesehatan. Kita mulai dengan hasil pertemuan saya diundang Pusat Informasi Obat (PIONAS) BPOM, 28 November 2014 dalam rangka soft launching IONI (Infomatorium Obat Nasional Indonesia). Ada yang tahu dan pernah pake buku IONI sebagai referensi terpercaya dan independen mengenai obat yang beredar di Indonesia ? Hmmm...kalau banyak yang belum saya ulas sedikit dan nanti sy kasih pranala (link) untuk unduh aplikasi mobile nya yang merupakan terobosan baru PIONAS BPOM dalam upaya meningkatkan akses informasi terstandar,  demikian menurut ibu Dra. Rita Endang, Apt, MKes sebagai Plt. Kepala Pusat Informasi Obat dan Makanan BPOM. Menurut ibu Rita, pengembangan aplikasi IONI melalui aplikasi mobile yang sesuai kebutuhan profesi kesehatan, khususnya Apoteker, sangat mendukung bidang Informasi Obat dan Makanan PIOM dalam melaksanakan layanan informasi obat sejalan denga

Twitter dengan Halaman Muka baru

Buat para pecinta Twitter seperti saya , berikut ini ada berita hangat dari Twitter. Twitter mendisain ulang halaman depan bagi pengunjung baru ke Twitter.com. Jika Anda sudah terdaftar, Anda tidak akan melihat tampilan baru, kecuali jika Anda sign ou t dan refresh halaman muka.